Even voorstellen, de Hoofdkapitein van EVT
Peter Jongejans, Hoofd Kapitein van EVT en als zodanig verantwoordelijk voor de nautische dienst, de bemanning en de veiligheidsprocedures aan boord van de schepen.Varen is de rode draad in zijn leven. In 1977 is Peter naar zee gegaan en heeft hij sindsdien alle wereldzeeën bevaren, op onderzeeboten, sleepboten, zeilende passagiersschepen, kotters, coasters en containerschepen. Sinds 1982 vaart hij als kapitein. Naast het varen heeft hij jarenlange ervaring als adviseur in het bedrijfsleven, een unieke combinatie.
EVT heeft er voor gekozen om alleen met goed opgeleid, ervaren, enthousiast personeel te willen varen. Het is een professionele rederij met als belangrijkste speerpunt u een veilige en aangename overtocht van en naar Terschelling te bieden. Uw vakantie begint tenslotte bij ons aan boord.
Heel graag tot ziens op een van de schepen van EVT…..
09mrt2012
Reactie Rederij EVT op persbericht vandaag inzake concessie verlening
Het houdt de gemoederen al jaren bezig, de concessie voor de waddenveren. Vandaag andermaal een persbericht waaruit zou blijken dat Rederij Doeksen voor de komende 15 jaar exclusief het alleenrecht zou verkrijgen om te mogen varen tussen Harlingen en Terschelling.Het is te vergelijken met de slager die zijn eigen vlees keurt, want het ministerie welke de concessie verlenen wil verwerpt het beroep van EVT tegen deze concessie. Laten we helder en duidelijk zijn ; EVT kan gewoon haar veerdienst uitoefenen tussen Harlingen en Terschelling zolang alle beroeps en bezwaarschriften nog lopen. Dit traject zal gaan tot aan het Europese Hof aan toe. Deze tijdslijn zal zeker 5 tot 6 jaar minimaal in beslag nemen en gedurende deze jaren kan EVT gewoon varen.
Het zal moeten blijken of de concessie die onderhands gegund is stand zal houden in Brussel. Rederij EVT heeft hier een uitgesproken mening en visie over dat ook na de komende 5 tot 6 jaar nog tot in lengte van dagen gevaren kan worden.
Bron ; Directie Rederij EVT